А це те, що я дізналась про виникнення парфумів:
Запахи та їх древня історія.
Описуючи Атлантиду (загинула 9600 років до Різдва Христового) та її цивілізацію Платон писав „з квітів там роблять духи”.
З давніх-давен на парфумах заробляли гроші усі: садівники, збирачі квітів і трав, зкупщики –перекупщики, купці-мореплавці, лікарі, хіміки і т.д. Мазі, різні суміші ефірних масел використовували для медичних та парфумерно-косметичних цілей в Єгипті, Греції, Римі, Китаї, Індії.
Пліній Старший (близько 23-79р. п. Р.Х.) писав: „З найскромніших підрахунків Індія, Китай та держави Аравійського півострова щорічно викачують із нашої імперії сто мільйонів сестерціїв (срібна монета, яка дорівнює 1,13грн). Ось у що нам обходяться предмети розкоші та жіноча стать”. Підраховано, що в II ст. н. е. з Південної Аравії вивозилось в Грецію і Рим більше 3 тис. Тонн олії в рік.
В Європі офіційне визнання парфумерії як професії датується близько 1190 роком, коли французький король Філіп II Август дарував відповідну Хартію. В 1730 р. утворюється Союз парфумерів Гроса і місто неофіційно, на два з половиною століття, стає парфумерною столицею світу.
Англійський парламент в 1770 р. видав указ, що всі, що побажали спокусити та привезти до шлюбу будь-кого з підданих ЇЇ Величності з допомогою пахучих вод, притирань або косметики, попадають під дію закону, за яким наказують чаклунок та жінок легкої поведінки тим, що їх шлюб анулюється.
Як бачимо, що в усі часи та в усіх народів завжди був не аби який інтерес до запахів.
„Запах” – це російське слово. Колись давно „пах” означало „подув вітер”, а згодом, дієслово „пахнути” набуло іншого значення – „видавати запах”.
Кожен із нас здатний розпізнавати до чотирьох тисяч різних запахів, а дуже чутливий ніс – до десяти тисяч. Органи нюху мають швидку реакцію. Нервові закінчення, розташовані у носі, здійснюють вплив на всі процеси, які проходять в організмі людини.
Речовини, які мають запах, впливають, безпосередньо на активні нюхові рецепторні точки середньої носової раковини, які пов’язані з певною частиною мозку, що відповідає за наші почуття та емоції.
Приємні аромати нормалізують діяльність нервової системи, покращують зір у сумерках, допомагають відтворити у пам’яті події минулого. Неприємні запахи пригнічують людину, дратують і сприяють пригніченості, нудоті, блювоті, неприємності.
Вплив пахощів на психологічний та фізичний стан людини відомий ще з давніх-давен. Давні індійські книжки, єгипетські папіруси, Біблія, Коран описують ефекти застосування натуральних ароматичних речовин – від магічних до естетичних, лікарських.
У Корані сказано: „духи – це їжа, чка пробуджує дух, а дух – це верблюд, на якому людина їде і, яким намагається керувати”.
Конфуцій (551-479 рр. до н.е.): „Твоя чеснота, як духи, які дають красу та задоволення не лише твоєму серцю, а й тим, хто тебе знає”.
Ван Вей – китайський філософ (618-907 рр.): „Дія духів тебе очищає і відновлює, зміцнюючи твої думки спокоєм і умиротворенням”.
Авіценна - перський філософ, лікар, математик, поет (980-1037 рр.): „Рожева олія підвищує можливість розуму та збільшує швидкість мислення”.
Назва „парфуми” (parfum) прийшла із Франції, але витоки її - з латині (perfumes) – ароматизація повітря шляхом димлення.
Здатність парфумів створювати настрій чи викликати спогади зробила їх дуже ефективним засобом вираження. Фахівці різних напрямів по-своєму визначають парфуми:
„Рідина, замкнена в кришталевих стінах” – такими словами оспівував парфуми великий Шекспір.
„Суміш складних ефірів, альдегідів, насичених спиртів і ароматичних рядів” – дійшли висновку хіміки.
„Найкраще доповнення туалету, що розкриває вміння жінки одягатися” – відзначають модельєри.
„Парфуми – це симфонія” – таке означення дали музиканти.
Знаменита Коко Шанель сказала: „Духи – це невидима, проте, незабутня і незбагненна прикраса. Парфум передує появі жінки і звучить навіть тоді, коли вона вже пішла”. Звучання духів таких марок як Kenzo, Lancome, Chanel змусило тріпотіти багатьох чоловіків, які, до речі, стикнулися не лише з принадами цих спокусливих пахощів, але і з їхньою ціною, яка виражена суттєвою кількістю грошових знаків.
„Парфуми змушують звеніти серцеві струни сильніше, ніж звуки та погляди...”. Правильно підібрані парфуми роблять свою володарку загадковою, хвилюючою і бажаною. Вони служать символом розкоші та ознакою доброго смаку. І жінка, котра прагне створити власний неповторний образ, підкреслити свою індивідуальність і вишуканість, відводить їм чималу роль в своєму житті.
Коли у знаменитої Мерилін Монро запитали, що вона одягає проти ночі, вона відповіла: „Крапельку Шанель №5”. Погодьтесь, це – відповідь істинної леді!
Аромат – це романтика і шарм, витонченість і стиль. Але, обмовимось, правильно підібраний аромат! Парфуми – річ підступна. Вони можуть розповісти про вас дуже багато: характер, смаки, звички, настрій, стиль життя. Та не варто дозволяти їм базікати зайве. Щось має таки залишатись загадкою...